01/02/2017

Cum România piere sub ochii noștri

Ies la metrou la Victoriei. Pe scări, un bărbat obosit scârțâie la o vioară, în piață se aud scandări. Când ajung în dreptul lui bărbatul se oprește și furibund amenință cu arcușul către piață: La muncă, bă! La mină! La mină în subteran, cum am fost eu, nu la protest!
Dincolo de frumusețea fragilă și paradoxală a imaginii minerului violonist, m-am oprit și m-am întrebat ce-o fi în căpșoarele oamenilor ăstora? Cum au ajuns ei așa? De câtă abrutizare este nevoie pentru a pierde total contactul cu realitatea?
În ultimii ani s-a produs o masivă spălare pe creier, inexplicabilă aproape, dar atât de reală... ne va costa ieșirea din UE, viitorul nostru al tuturor? Cel mai probabil da, mai dureroasă însă este amintirea faptului că înainte de a intra în mina asta fără sfârșit am avut o vioară în mână și nu am știut ce să facem cu ea.

Cosmin Perta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu