22/02/2017

Acolo este țara mea

Un loc unde nu mi-e jenă să vorbesc limba mea maternă când e diferită de limba oficială a majoritații cetățenilor ei. Pentru că diferența e o bucurie interschimbabilă nu o supărare izolaționistă. Acolo e țara mea unde e bucuria asta de a fi diferiți şi prieteni. Ea se poate numi oricum România, Ungaria sau Uniunea Europeană. Important e să te simți printre ai tăi, printre oameni diferiți dar cu aceleaşi idealuri şi realizări ca ale tale, cu aceleaşi bucurii şi tristeți ca între prieteni. Acolo e țara mea unde omul politic nu trebuie să meargă la puşcărie pentru ca eu, omul simplu, să mă simt liber. Acolo e țara mea unde ne bucurăm de a naibii de libertate cu om politic cu tot, împreună. Acolo e țara mea unde puşcăriile sunt instituții fără niciun rost. Acolo e țara mea unde e şi locul indicatorului de localitate în limba minoritații semnificative, care face întreagă comunitatea. Acolo e țara mea unde copiii mei se joacã fără granițe cu ai tăi şi toți vedem în asta o şansă şi o lecție a toleranței bunului simț şi a diversității. Țara mea e acolo unde e normalitate nu paranoia neamului exclusivist. Acolo de unde plec cu oful necajit si acolo, fratele meu, acolo unde mă întorc cu dragă inimă!

George G. Asztalos


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu