28/01/2020

Un mic turneu p e r p e d e s

Mihai ȘORA
Dragi prieteni,
am făcut astăzi un mic turneu p e r p e d e s prin București, între Podul Grant și Universitate, să vedem, metru cu metru, cum mai arată orașul nostru.
Ei bine, nu e bine.
Oameni mohorâți, așteptând în stațiile de autobuz sau de tramvai, în zona Gării de Nord, cu deznădejde în privire și oboseală în gesturi... Mi-au amintit de întunecații ani optzeci.
Aerul irespirabil care îți umple plămânii, îți cotropește toți porii; un fel de mâzgă ce se depune pe haine. Nu trebuie să fii expert în ecologie ca să-ți dai seama că ceva nu e în regulă, că toxinele nu vin doar de la țevile de eșapament.
Mașini la înghesuială, parcate după mintea și asemănarea șoferilor, covrigării insalubre, prăvălii neîngrijite, mâzgăleli peste tot, pe fiecare centimetru de zid, hârtoape adânci în asfalt, de unde, dacă ai ghinionul să nimerești, nu te mai ridici decât pe targă; șantiere improvizate, fără semnalizări minimale, clădiri de patrimoniu căzute în paragină… Mi s-a rupt inima văzând cum arată ceea ce a fost cândva Hotelul Dunărea, pe care l-am cunoscut în vremurile lui glorioase, în interbelic.
Pe scurt, un oraș sufocant, murdar, dureros de năpăstuit.
Acestea fiind scrise, abia aștept să vină alegerile și o echipă nouă, destoinică, la Primăria din București. Va avea mult de lucru.
Mihai Șora
28 ianuarie 2020
P.S. La un moment dat, a apărut ca din pământ, pe Calea Griviței, un domn însoțit de câinii dumnealui: singurul care zâmbea și părea să se bucure de lumina Soarelui… Pentru o clipă, am crezut că-l văd pe Brâncuși.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu