02/01/2020

INSCRIPȚIE PE O VECHE METOPĂ

Iată și ultimul text scris în 2019 de ucenicul tomitan:

nu încercați să vă faceți
leagăne de negură
din zdrențele anilor
care s-au dus
nu ascultați
încremenirea de semne
de sub blândele ape
pe unde mai înoată
niște femei cu mâini albastre
ca și când cea mai adâncă tăcere
le-ar fi devenit casă
nu mai cântați
nici măcar una
dintre poveștile
care vă dorm
prin memorie
ci inventați altele
unde să vă ascundeți
de fiara hămesită
a drumului
către marile vămi
spre niciunde
dar asupra de toate
nu vă mai lăsați îngerii
să umble în libertate
căci există riscul
să fie prinși asupra faptului
de a vă dărui bucuria
strict interzisă
de profeții mincinoși
ai acestui veac
fără identitate

GEORGE MIHALCEA 
Tomis, 31 Decembrie 2019

2 comentarii:


  1. George Mihalcea
    30 decembrie 2019 la 10:01 ·
    UCENICUL TOMITAN ȘI ANUL DE GRAȚIE 2019

    - Am scris în ritmul obișnuit, dar cu mai multă înfrigurare decât în alți ani;
    - Pentru prima oară, simțindu-mă hăituit de timp, am publicat nu mai puțin de trei cărți într-un singur an. Pentru ele, am lucrat între zece și douăzeci de ani: LITURGHII ORANJ, SUB MUȘCĂTURA FIAREI și ANATOMIA SPAIMEI... Daniela Toma, Adrian Suciu, Gabriel Cojocaru, Direcția 9, editurile GRINTA și ART CREATIV sunt, alături de mine, "vinovați" pentru toate. Am fost prezent și în câteva antologii de mare calitate. Nu am reușit să public o carte planificată tot pentru 2019, dar sper ca, în primele luni din 2020, să se întâmple și asta;
    - Am fost implicat într-o sumedenie de festivaluri, reuniuni cu scriitori români și străini, diverse spectacole și, nu în ultimul rând, niște poeme de-ale mele au fost puse pe muzică de frumoșii mei prieteni Walter Ghicolescu și Laurentiu Marinescu;
    - Mi-am văzut nepoții crescând cu încă un an;
    - Unele prietenii au rezistat, altele nu.

    Nu-mi dau seama dacă e mult, sau dacă este puțin, dar așa a fost anul meu. Cu ajutorul lui Dumnezeu, va fi și anul 2020...

    GEORGE MIHALCEA
    Tomis, 30 Decembrie 2019

    RăspundețiȘtergere
  2. George Mihalcea
    Ieri la 12:34 ·
    Sfântul Vasile cel Mare... Sărbătoriți cu pace și bucurie, atât voi, purtătorii numelui său, cât și cei care vă simțiți aparținători ai credinței creștine! Anul Nou începe atât de frumos cu această sărbătoare!

    George Mihalcea
    Tomis, 1 Ianuarie 2020

    RăspundețiȘtergere