02/01/2020

Ce gândeşte Electra înainte de plecarea tatei la război


Mama şi tata au plecat să se culce
Printre morţi cu priviri descărnate.
Mi-au lăsat un bilet în care spuneau
Că nu m-au iubit niciodată,
Pentru că n-am fost cuminte...
Am uitat foşnetul rochiei în şifonier
Şi nu se cade să porţi o rochie mută!
(Poate că mama şi tata n-aveau de unde să ştie,
Dar eu am auzit că rochiile albastre oricum nu foşnesc.)
Mi-am lăsat unghiile să crească prea mult,
Până s-au încolăcit în jurul cuvintelor,
S-au înfipt în ele şi le-au spart în silabe:
Ma-mă... ta-tă...
Mai târziu am încercat să le lipesc cu super glue,
Dar le-am greşit ordinea: mă-ta!
(Motiv în plus pentru ca mama şi tata să nu mă iubească.)
Mi-am ondulat genele cu virgule decupate
Din cărţi, ziare şi reviste de modă,
Am încălţat pantofi cu toc de uşă
Să-mi facă piciorul mai fin
(Apoi le-am tăiat limbile
Ca să nu spună pe unde am umblat).
Atunci, mama şi tata mi-au tăiat părul,
Mi-au dat un măr ras la masa de seară
Şi au plecat să se culce
Printre morţi cu priviri descărnate.
Mi-au lăsat un bilet în care spuneau
Că nu m-au iubit niciodată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu