18/12/2019

Ultima țigară

Dor de Ceaușescu

2018-12-21 21:26:58
Întoarce-te, îi spun, întoarce-te și scapă-mă din zgomotul și furia asta orbitoare. Pune-ți iarăși tălpoaiele de piatră peste țară; îngheață apele, închide guri, leagă ochi și leagă-mă și pe mine, strâns, să nu mă mai pot risipi în patru zări. Mătură gunoiul nou și presară la loc gunoiul vechi, cu izurile-i râncede și cunoscute. Pune stăvilarele de lemn viiturii de vorbe, trimite-mă în temnița creierului, de unde cu atâta nesăbuință am fugit. Îmi lipsesc, bătrâne, ochii tăi seci, de mârlan dibaci și crud, hârâitul sinistru al vocii, mutra scroafei sălbatice cu care conviețuiai, haita de tovarăși ticăloși până la tandrețe. Izvoarele de ură care mi-au spulberat oboseala de a trăi. Dă-mi înapoi cărțile, singurătatea, risipa anilor. Aruncă-mă în margine, ca să mă pot ghemui din nou în centrul ființei mele. Pe mine, mie, redă-mă.
Nu răspunde niciodată. Privește volutele roșii, galvanizat de ură și dispreț, murmură ceva de neînțeles și dă din mână. Într-un târziu, focul moare și ei pleacă, se pierd în beznă, un moșneag cu părul vâlvoi și pulpanele paltonului fluturând, înconjurat de tineri cu fețe livide.

3 comentarii:

  1. Danescu Cristina

    Sunt unii oameni , care ii hranesc pe altii . Bine. CTP face parte din "unii". Eu, din " altii ". Eu, din multi "altii" , el , din foarte, foarte putini, "unii".

    RăspundețiȘtergere
  2. mike

    Cred ca este un fel de a spune. Este mai degraba "dorul" de acele vremuri in care puteam sa filozofam mai mult si sa coboram in adancul fiintei noastre pentru a crea cele mai frumoase ganduri. Astazi nu mai avem timp pentru asa ceva. Apoi, mai exista si frustrarea resimtita atunci cand vedem ca dupa 29 de ani de "democratie" am ajuns de unde am plecat, iar sperantele noastre s-au naruit. Avem parca un deja vu. Gunoaiele din politica noastra de astazi nici macar nu conteaza in lume.

    RăspundețiȘtergere
  3. Radu Florea

    Fără îndoială, cel mai bun articol publicat după '89 în România. Îl recitesc mereu (iar acum am ocazia să îl ascult în lectura autorului) în fiecare an la sfârșit de decembrie. E un colind pentru stările de spirit care mă cuprind, câteodată, atunci când viața nu-mi oferă ceea ce mi-am dorit...

    RăspundețiȘtergere