17/12/2019

30 de ani și o zi


Pentru nostalgici, nestiutori, indiferenti, neinteresati, neocomunisti, neomarxisti
Nicoleta (foto) avea la Revoluție doar 14 ani. Vârsta insa nu a contat pentru miliție și securitate care au arestat-o împreună cu tatal si fratele ei de 12 ani. 
"la secția 14 Miliție. Acolo, în garajul secției, cu mâinile ridicate și fața la perete, am fost bătuți. Bătuți crunt, până la leșin.Tata se afla între noi doi și ne ținea de mâini. Când simțea că alunecăm pe perete, ne susținea și ne ridica. Auzeam în spatele meu cum erau luați pe rând oameni și bătuți, înjurați, umiliți, întrebați în batjocură: „Ați vrut Libertate, mă? Ați vrut democrație? Vă dăm noi, mă, Libertate, vă dăm noi, mă, democrație”. Cei bătuți gemeau, implorau să fie cruțați, apoi leșinau... Și auzeam cum umpleau niște găleți cu apă... Intuiam, printr-un delir haotic, cum apa aceea umplea găleata, parcă mă rugam să fie mai repede aruncată peste cei leșinați ca să-i simt cum își revin la viață... Încercam să privesc amețită pe sub brațul stâng rezemat de perete (într-un final ne-au permis să ne rezemăm palmele de perete) spre cei căzuți în agonie, în spatele meu. Am văzut un tânăr scalpat, avea părul smuls și îi curgea sângele din țeastă... părul îi atârna ca o fleică... Plângeam și strigam în gura mare: „Libertate!
La un moment dat am auzit: „Aduceți câinele!” Am amuțit.
Eram cel mai aproape dintre toți, eram exact lângă ușa pe unde au adus câinele lup, la un metru... Plângeam, știam ce va urma. Am auzit: „Pe ei!!! ” Câinele nu asculta comanda, cainele ne privea pe toți și schelălăia... s-a așezat. 
Atunci un ropot de bastoane s-a năpustit și asupra lui. Câinele se uita în ochii mei, ne căutam privirile, plângeam amândoi. Plângeam în cor, toți cei aproximativ 20 de oameni arestați. Milițienii urlau și băteau câinele care s-a așezat, a refuzat total să ne atace. Câinele lup a avut milă de noi, dar ei, milițienii, nu au avut milă!"

Multumesc domnului Liviu Jicman pentru că marturia Nicoletei ( Popescu Anemona) a fost auzita si la Muzeul National Cotroceni, la dezbaterea pe care a organizat-o – 30 de ani si o zi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu