25/12/2012

Ștefan Afrimescu - Continuare la Anunt...



Visul următor!



Se făcea că eram fulg de nea
si învăţam să zbor, sau voi nu 
ştiaţi că şi fulgii de zăpadă iau
lecţii de zbor!? 
Tot exersând, m-am pierdut 
de ceilalţi confraţi şi-am... 
aterizat în palma unei tinere
ieşită la pierdut de timp şi la 
vânat de fulgi de...zăpadă!.
Am rugat-o să ma lase să cad, 
la ea în palmă fiind foarte cald, 
riscam să mă topesc înnainte 
de-a ajunge la întâlnirea ce-o 
aveam cu bolidul de-anul trecut
căruia-i spărsesem la primul fool
contact un „far”, el julindu-mi doar
foarte uşor „caroseria”, în timp
ce traversam cerul chiar pe „zebră”!. 
În aceste condiţii, nu mai aveam 
cum ajunge la reîntâlnirea cu 
bolidul pentru reconstituirea faptei. 
Şi astfel, viaţa mea ar fi putut dura
fix cât a... unui fulg de zăpadă. 

PS: 
Cele mai sus relatate 
nu sunt o „glumă”. 
Dacă vi se par „clişee”, 
rupeţi-le şi aruncaţi-le
la coş! 
24 dec.2012

10 comentarii:

  1. Am ajuns să-mi adulmec
    până şi ultima picătură de
    sânge ce-mi rămăsese, cu
    care speram să pictez lumea
    de mâine, pe cea de ieri sau
    de azi pictând-o alţii (precum,
    Michelangelo, da Vinci,
    Boticeli, iar pe cea de azi
    un Van Gogh, un Picasso,
    un Goya, un El Greco sau
    Dali!), numai că, eu am…
    ajuns să-i adulmec urma şi
    ultimei hematii şi leucocite
    din cea din urmă picătură
    de sânge, prelinsă prin vene.
    Încă puţin şi voi dispare
    şi ca umbră.
    25.dec.2012

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranţă că este întocmai: Crăciunul este sărbătorea creaţiei, iar Paştele e sărbătoarea supunerii morţii, a reînvierii, a trezirii la viaţă. Ștefan Afrimescu

    RăspundețiȘtergere
  3. Continuare la Anunt...

    (Pentru cititorii mei şi toţi
    iubitorii de poezie, dar nu
    numai, într-o zi specială,
    un poem special.)

    Muntele

    *-X-*
    Pentru voi muntele este
    tot ce rămâne mai greu…
    de urcat, dar şi mai greu
    de atins, un adevăr mult
    timp valabil şi pentru mine,
    de la o vreme însă, muntele
    meu este Dumnezeu şi nu se
    mai află în lumea de-aici,
    mi-aş fi dorit să fiu
    eu muntele acela, dar…
    a urcat atât de sus, încât
    trebuie să urc nouă ceruri
    ca să ajung la El. Acum
    aparţine şi altor lumi şi cu
    El odata am început să…
    le-aparţin şi eu.
    16-17 dec.2012

    RăspundețiȘtergere
  4. Cât o să-mi fie de dor (ll)

    *-X-*
    Atât de fragil am ajuns,
    că poţi să vezi prin
    mine răsăritul în apus.
    Doamne, cât o să-mi fie
    de dor de mine, de cel
    încă nenăscut. Să mor
    de-o fi, atunci să mor,
    când n-are să-mi mai fie
    dor nici de lume, nici…
    de flori, nici măcar
    de tine Doamne
    Deocamdată de lumină
    şi de aer mi-e mai dor,
    şi de liniştea şi tihna
    de-altă dată. Deocamdată..

    RăspundețiȘtergere
  5. Cât o să-mi fie de dor (l)

    *-X-*
    Doamne cât o să-mi fie
    de dor şi cât de bine-o
    să-mi fie. Mă doare
    Doamne câte-un nor şi
    de tălpi mă trag firele de
    iarbă. Mă mă mai doare
    când şi când câte-o…
    amintire vagă despre
    viaţă, depre una, despre
    alta, cel mai rău mă dore
    însă golul crescut în jurul
    meu. Nu-mi trebuiesc
    Doamne nici munţi, nici
    fântâni arteziene, vreau
    doar un miracol să-mi
    trimiţi şi mai doresc o
    imagine cu caii de pe
    Marte nechezând.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cât o să-mi fie de dor! (lll)

    *-X-*
    Eram setea aceea
    Doamne, de mister,
    de-nceput, de adevăr,
    de cunoaştere, setea
    de bine, de frumos,
    de iubirea de mamă,
    de frate, de soră, de
    iubirea unor femei
    ce-mi trecură prin
    viaţă, eram setea aceea
    de neastâmpăr, eram
    rugul, focul ascuns si
    multă, multă dorinţă.
    Azi ce mai sunt?
    Azi mă sting cu fiecare
    nanosecundă şi nu mă
    mai pot reaprinde, nu
    mai pot să mai ard ca
    înnainte. Mă mai apucă
    uneori câte-un dor, să fiu
    din nou vâlvătaia ce-am
    am fost, dar…degeaba,
    sau în zadar!
    6-7 ian. 2013

    RăspundețiȘtergere
  7. Continuare la Anunt...
    Cât o să-mi fie de dor lV

    *-X-*
    Doamne mi s-a spus că
    tot ce-ating, se pietrifică,
    sau moare şi ieri noapte
    am atins cu aripa un vis
    şi-a murit de parcă l-ar fi
    lovit nu ştiu ce bolid X5
    Într-o noapte anterioară
    mă aflam pe munte şi…
    când să-i ating vârful s-a
    prăvălit cu tot cu stânci,
    cu păsări, cu fiare şi păduri.
    Într-o altă existenţă am
    atins fără să vreau o…
    Mare şi-a secat, de-atunci
    se numeşte Marea Moartă
    mie m-i se spunea Lot, cel
    salvat de îngeri, iar urmaşilor
    mei, Moabiţi şi Amoniţi. Şi
    n-am avut a suferi nimic,
    doar muierea mi-a fost…
    transformată într-un stâlp
    de sare şi ce dor de ea m-apucă
    uneori, de-o reîncarnare,
    alteori doar dor de ducă.
    8-9 ian.2013

    RăspundețiȘtergere
  8. http://www.argesplus.ro/inca-jurnalist-plecat-dintre-noi.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Mă-nserez…

    Mă-nserez cu voi odată
    şi adorm de unul singur
    pe la cinci sau şase dimineaţă
    taman când piersicului din
    balcon îi dau mugurii de ghiaţă.
    Alteori, mă-serez de unul singur
    pe la trei sau patru dimineaţă
    şi adorm cu tine-n braţă,
    dar...abia a doua zi, când pe cer
    sunt traşi pe roată îngerii...
    apocalpsei şi sfârşitul se amână,
    pentru veacul următor!

    RăspundețiȘtergere
  10. Poeme din Vol. Poeme albastre care nu au avut loc în volum

    -X-

    Cine-s eu, cel care sunt?!
    Şi unde sunt,
    când nimic n-am fost vreodată?!
    Îmi port doar înţelesul
    pe o pleoapă,
    mă-ntreb de sunt
    şi strigătul rămâne mut în mine.
    Rămân şi eu cu el,
    adăugându-mă singurătăţii,
    pustiului din jur.
    Cuvintele de-ar fi,
    ar mai putea urni un gol, în altul,
    poate aidoma golului
    Nemărginit în sine ...

    -X-

    Am mai fixat o nefiinţă
    Şi-am năruit un azi
    care se vrea etern.
    Şi mâine-am să mă rog
    şi mâine ...
    Şi totuşi, poate sunt.
    Dar cine?!

    -X-

    Sigur, sunt numai acolo,
    unde n-am fost niciodată:
    pe o altă sferă,
    într-o altă lume.
    Vedeţi? Adică nicăieri.

    -X-
    Cine n-a simţit, că.ntr-o zi,
    are să fie ţărână?
    Vedeţi, chiar niciodată
    n-aţi simţit acel noroi cleios,
    de animal sălbatic,
    înjunghiat în fugă
    sau trăgând un schelet,
    transformat în plug,
    arându-ne cu el prin carne
    şi-nsămânţând-o apoi
    cu morţi sau cu vii?
    Cu proşti sau genii
    Însămânţată cu mult înaintea
    ultimei noastre naşteri.

    -X-

    Un asfinţit ce putrezeşte undeva
    şi-n univers ploile
    ce cad de la o vreme lâncede,
    o femeie care avea dreptul
    doar la existenţă
    şi-o lume învechită, de milenii,
    luându-şi pulsul,
    tulburată doar
    de câte-un război
    cu implicaţii mondiale,
    mai e şi-un câine
    care latră-n noapte,
    la zorile reci, la stelele,
    de la o vreme, putrede
    şi-n care-adesea,
    aruncăm cu pietre,
    să mai tacă.
    El, poate, prevesteşte
    o moarte şi-o nouă facere,
    Dar inversă, a lumii ...

    RăspundețiȘtergere