25/10/2021

Nu e cel mai rău lucru care ni s-a întâmplat anul asta

Lucian Mindruta


In seara asta, dupa emisiune, am trecut pe la Piata de Flori de la Chirigiu. Inainte de pandemie, aici veneau florarii din Bucuresti sa-si ia marfa: acum business-ul engros s-a mutat in afara Bucurestiului.
Aici au ramas mai mult coroanele.
Si ziua, si noaptea, de aici poti lua o coroana pentru inmormantarea de maine dimineata sau priveghiul din noaptea asta.
M-am oprit cateva minute de vorba cu vreo cativa comercianti. Vand mai mult acum, de cand cu pandemia, mi-au spus. Dar tot ei m-au asigurat - fara sa am dreptul la dezbatere - ca boala asta a fost “inventata sa scada populatia” si ca “vaccinul ucide”, la fel ca doctorii, care “omoara pacientii cu zile”.
In cinci minute mi-au livrat toate narativele propagandei online, fara sa rasufle.
“Si, voi v-ati vaccinat?” i-am intrebat.
“Eu am trecut prin boala, n-am nevoie” mi-a zis o florareasa. “De mine nu se prinde” mi-a zis altul, pentru ca imediat sa-mi marturiseasca ca fratele lui a facut-o si a ramas cu plamanii afectati. “I-am luat ieri aparat din ala de oxigen, acum are acasa” zice el.
Ne-am despartit cordial. M-au rugat sa va spun ca muncesc la marfa lor. Si intr-adevar, lucreaza bine. Sa tot mori!
Una peste alta, coroanele sunt naturale si pentru toate buzunarele.
Credintele celor cu care am stat de vorba insa, nu. Oamenii sunt victima unei iluzii in masa, a unei isterii incredibile, in care e absolut inutil sa vii cu argumente. Nu ai nicio autoritate cu adevarul. Nu mai poate fi crezut, pentru ca nu are forta povestii care li s-a vandut.
Au vazut ei pe net un spot care inca din 2011 spunea ce se va intampla.
Am plecat cu tristetea ca virusul nu e cel mai rau lucru care ni s-a intamplat anul asta.
Ci descoperirea ca omul se poate intoarce in caverne doar urmand lumina palpaind a telefonului din palma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu