25/11/2017

Ceața de vineri de la Romexpo



Ce tristețe astăzi prin târgul #Gaudeamus! Mai mult decât altădată. Era ceva mortuar și fals, ca o tanti coafată, care și-a făcut o poză și-a lipit-o peste coperta lui „Ulise“ de Joyce. Lipsea ceva din căldura târgurilor de altădată. Deși m-am văzut și cu acei oameni zâmbitori și cititori de viță-veche (puținii), deși am făcut conversație cu Adrian Botez (ne-am făcut si-o poza de comă), deși am schimbat câteva vorbe cu zânița Cami. În ciuda tuturor faptelor astea, am luat cu mine, acasă, un iz de toamnă reciclată și oftatul unei cărți necitite. Mereu există câte una pe care nu-ți vine s-o deschizi, pentru că-i simți mirosul, hainele de talcioc ori luptele cosmetice grele. Când am dat cu ochii de ea mi s-a părut că scrie Câinele soldatului. Dar, nu. De fapt, sub cupola de la Romexpo licărea un titlu ilar și exact: „Câinele Ratatului“. Noroc cu prietenul Florian, care mi l-a citit la ureche.

Camelia Radulian:

Cum sa transformi un targ de carte – simbol si marca a intelectulitatii romanesti –
in cloaca pentru toti intrusii si infractorii? Cum sa nu sesizezi ca se incearca victimzarea si glorificarea unor fosti penali prin introducerea lor in cel mai select mediu al acestei tari? Cum să accepți asocierea adevaratilor intelectuali cu acesti speculanti? Nu mai exista oare o minima decenta, un minim bun simt? Nu puteau ei sa-si expuna memoriile si aberatile peste macar 10 ani... cand lumea mai uita de cat rau au facut acestei tari? Chiar nu mai puteau respira fara sa publice si fara a se afisa ostentativ? Avem nevoie de eroi ca ei? Exista astfel de eroi?


 Se rasucesc in morminte Steinhardt, Noica, Tutea, astia sunt noii „intelectuali" zisi „detinuti politici"? Au muncit la vreun canal cumva sau au taiat stuf in Delta? O sa ajungem sa-i consideram pe legionari sfinti ca au mai rarit din lepre, nu aprob violenta, dar pentru astfel de specimene –eliberarea din viata" ar fi cea mai buna solutie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu