22/01/2021

O casă a amintirilor


De câte ori în viață regretăm că am amânat ceva? Că poate dacă...poate am fi bucurat pe cineva...
Trăiesc o seară tristă. De mai bine de o jumătate de an culeg povești despre și din Peștișani. Și fac asta cu sufletul, nu cu stiloul de ziarist ca altădată. Și preț de 2-3 ore mi se deschid ușile sufletului omului din fața mea. Și cunosc emoții, văd lacrimi și îmi pare rău că uneori poate răscolesc amintiri dureroase, din vremuri demult apuse, demult trăite, dar de neuitat.
Așa se face că la miezul zilei de 10 iulie 2020 stăteam de vorbă, în curte, la umbra viei, cu dl. Sergiu Mischie, cunoscut în Hobița ca luptător anticomunist, fost deținut politic, și el și mama dumnealui. Unul dintre primii oameni la care am fost la documentare. Și i-am ascultat povestea de viață. Tristă. Foarte tristă. Un om torturat la Jilava, bolnav acum de Parkinson, care, datorită torturilor din pușcărie, putea să stea la 85 de ani într-un picior, minute bune, fără să se sprijine de nimic. I-am văzut tremurul când îmi povestea despre chinurile îndurate. I-am văzut lacrimile când vorbea despre mama dumnealui... A scris „Vulturul“ de munte și Strigăt, două cărți despre „trecutul istoric, prezentul și viitorul României văzute de vulturul de munte, fost deținut politic și luptător in Rezistența anticomunistă timp de 40 de ani“. Și era în plan a treia carte. Așa cum în plan avea să facă un mic muzeu din casa străbunilor. O casă a amintirilor. O puteți vedea în Hobița lângă terenul de minigolf pentru copii(in poze in postarea atașată aici, in subsol.
In seara aceasta am scris câteva rânduri despre Casa Blendea Sergentul din Hobița în postarea de pe DiscoverPeștișani. Feedback-ul familiei frumos... până la un punct...punct în care am aflat că nenea Sergiu...nu mai e. A plecat...in decembrie... Acum e vultur în împărăția Domnului. Pentru mine e trist că pleacă oamenii care și-au deschis sufletul în fața mea. Zbor lin, acolo, Sergiu Mischie. Ai îndurat destule pe pământ.
P.S. In 1996 la cererea lui Corneliu Coposu, pe care l-a cunoscut la Jilava, in temniță, Sergiu Mischie a candidat la Camera Deputaților.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu