17/01/2021

Scârțâie de la plecare

Toate-s praf... Lumea-i cum este... și ca dînsa sîntem noi. M. Eminescu, Epigonii



Rodica Culcer tocmai mi-a suflat de sub nas „postarea“, și a scris mai bine decât aș fi făcut-o eu.

Și parcă nimic întâmplător, când voiam să-i recomand să se înscrie pe Platforma de la Târgu Jiu, a revenit cu o altă postare care m-a surprins… „Ca să ne distrăm până la capăt, vă anunț că, în final m-am programat la Târgu Jiu. Cățeii de la moșie, adică aproape de Târgu Jiu, se vor bucura să ne vadă!“

Cam așta se întâmplă când unii se laudă pe facebook cât de repede și-au programat părinții, în loc să spună adevărul. Că platforma nu funcționează atât de bine, că nu e atât de intuitivă, că nu sunt atâtea centre de vaccinare câte au promis, că medicii de familie te trimit la DSP pentru programare…

Așa, nu aflam că Rodica Culcer are moșia „gard în gard cu moșia noastră.

Distribui postarea ei cu un zâmbet. Trist.  (Eli Gîlcescu)

Cred ca am trait degeaba 68 de ani si un pic daca nu am inteles ca in tara asta trebuie sa fii presedinte, premier sau parinte de ministru ca sa te poti programa pentru vaccinare, chiar daca, teoretic este randul tau. De ieri incerc online si telefonic si nu vrea nimeni sa ma ia in seama. Desi am cont pe platforma nationala, nu vrea cu nici un chip sa ma autentifice - cu toate ca ii dau si codul care vine pe SMS. Mai mult, platforma ma anunta cu nesimtire ca este deschisa doar pentru persoanele juridice. Atunci de ce ma anunta autoritatile cu tam-tam pe toate televiziunile ca pot si eu, individual, sa ma programez? Telefonic a fost chiar de ras, daca nu ar fi fost de plans: dupa nenumarate apeluri la DSP Bucuresti, intrerupte de ei dupa minute bune de stat la coada, in sfarsit imi raspunde cineva si ma intreaba, politicos, daca sunt din Satu Mare! Afland ca sunt din Capitala acestei mărețe țări, îmi dă alt număr de telefon, să-mi încerc norocul. Doar că istoria se repetă și, după mai multe apeluri întrerupte de ei, ajung... la Alba, unde alt băiat bine crescut îmi dă alt număr la care pot încerca să ajung la DSP București. Nici nu-i mai povestesc că la toate numerele robotul mi-a confirmat că am sunat la DSP București. Încerc si ultimul număr primit, de câteva ori. Într-un final îmi răspunde un operator cu voce disperată și îmi spune să încerc mai târziu, căci platforma nu funcționează! Întreb „cât de târziu?”, îmi spune că nu știe și îl cred. Întreb dacă am ajuns la DSP București, îmi spune exasperat „ce importanță are!”. Apoi citesc că ministrul sănătății Vlad Voiculescu ciripea ieri pe FB că platforma „e funcțională și intuitivă”, pentru că el a reușit să-și vaccineze părinții”. Bravo, domnule ministru! Mai aveți și alte criterii? Că acestea parcă nu ar fi suficiente... Toate acestea după ce ieri Dr. Valeriu Gheorghiță, rușinat de Claudiu Pândaru în direct (Well done Digi24!), recunoștea ușor (dar nu prea mult) jenat că de fapt programările se fac doar pentru 20 de zile, că în București nu sunt deschise decât 8 centre din 41, etc.

No, bine că ni se vaccinează guvernanții și neamurile lor, că noi, Dumnezeu cu mila lui!
Cum speranța moare ultima, vă întreb, dragi prieteni, dacă știți că ne-am putea programa în altă localitate decât în București, deși noi aici locuim de când lumea?

Un comentariu:

  1. Rodica Culcer

    Ca sa ne distram pana la capat, va anunt ca, in final m-am programat la Targu Jiu. Cateii de la moșie, adică aproape de Târgu Jiu, se vor bucura sa ne vadă!

    RăspundețiȘtergere