27/04/2020

RIP Clara Mărgineanu

Grație lui Edi Antoniu, mi-a sosit trista veste că poeta Clara Mărgineanu a părăsit această lume. Poeta a fost și unul dintre cei mai buni jurnaliști culturali de la noi, specializată mai ales în critica de teatru și film, dar apropiată și de celelalte arte.În ultimii ani poeta a suferit de o boală gravă, în tratamentul căreia era necesară transfuzia permanentă de sînge. Ca și în alte cazuri, ultima oară în cel al regretatului Vintilă Mihăilescu, am regretat că din pricina unei banale hepatite din copilărie, îmi este interzisă donarea. Știam asta din copilărie, dar m-am gîndit că s-o fi inventat ceva pentru purificarea sîngelui. Am vorbit însă cu alți donatori, mai ales bucureșteni și unii dintre ei au și reușit să doneze.
Am văzut-o pe Clara ultima oară acum patru sau cinci ani, fiind amîndoi în juriul unui concurs de filme cuprins în cadrul unui excelent festival de film organizat de sufletistul Mihai Mardare la Gura Humorului. Clara nu e era doar frumoasă, cu eclatantă, încît m-am și enervat puțin, gîndind că se dă mare. Îmi pare rău de gînd, nu făcea așa ceva, pur și simplu nu ai cum să ascunzi frumusețea. Dumnezeu s-o odihnească în pace!
Liviu Antonesei

Un comentariu:

  1. Mi-a spus cineva, dar nu mai știu cine,
    Că vremea va sta și apoi va fi bine.

    Nichita Stănescu, Prevestire

    RăspundețiȘtergere