16/04/2018

Afurisită viață

Pe aici vor fi unii doar în trecere! Noi, bătrânii, mai rezistăm, dar tinerii pleacă. Auzi? Pleacă. Se rup de tot, și noi nu zicem nimic. Pai așa ne apărăm tradiția? Auzi! La fiecare 9 minute un român pleacă din țară. Și acela e tânăr. Iar la fiecare 7 minute un român moare.  Auzi? Despre asta trebuie să ne facem griji. Despre asta trebuie să vorbim. Despre ei. De când am citit, parcă mi-e rușine. Au avut alte așteptări de la noi. Dar i-am dezamăgit. Și pleacă.


Eli Gîlcescu

http://ampress.ro/la-fiecare-9-minute-un-roman-pleaca-din-tara/

La fiecare 9 minute un român pleacă din ţară

6 comentarii:

  1. Ioana Ene Dogioiu

    Singurele lucruri pe care le poate demonstra sunt ca poate transforma oamenii in sclavi, ca isi poate bate joc de o tara, incepanad cu copiii, ca poate face orice fel de abuz de putere ii trece prin cap.

    Acelasi tip de abuz care face ca in timp ce Puterea PSD + ALDE il someaza pe presedinte sa respecte o decizie CCR profund neconstitutionala si ilegala, Parlamentul dominat de PSD sa nu puna in aplicare cel putin doua decizii CCR, cea referitoare la ordonanta primarilor si la numarul maxim de 300 de alesi, si sa ignore o decizie definitiva a instantei care ar fi impiedicat-o pe Steluta Cataniciu sa fie din nou parlamentar.

    Si mai e o mostra de cinism fara margini. Asa cum e organizat, dupa cum caricaturizeaza protestul rezist, acest miting pare si o mare provocare, un fel de noua mineriada in care Bucurestiul este invadat de noi "mineri" care sa restabileasca ordinea pesedista.

    Tot ce pot spera este ca niciun protestatar rezist sa nu muste din aceasta momeala, sa nu contribuie la obiectivul generarii unor violente care nu pot decat sa foloseasca celor care probabil le-au gandit.

    Din fericire riscurile se diminueaza cat timp marele miting a devenit un subiect de bascalie nationala pe Facebook. Noul brand al PSD este "de rasul Romaniei". Dar un ras pe care, e drept, Romania il plateste foarte scump.

    RăspundețiȘtergere
  2. Florin Negruţiu

    Rar mi-a fost dat să aud ceva mai sinistru decât discursul lui Liviu Dragnea. Delirul în metastază

    RăspundețiȘtergere
  3. Narcis Daju

    A fost un miting 50 % scremut, 50 % icnit, si 100 % penibil.
    Am sperat ca vor avea minima decență de a nu se agăța de victoria Simonei Halep. Dar nu s-au abținut.
    Eu cred ca Iohannis e degeaba si ca Kovesi trebuia sa plece demult. Dar ceea ce fac PSD si ALDE impotriva lui Iohannis si Kovesi îi pozitivează

    RăspundețiȘtergere
  4. George Adrian Popescu

    Imaginile de pe Realitatea tv sunt monumentale: o plictiseala absoluta, o sitireala fara seaman, lipsiti de cea mai mica implicare emotiva. Am vazut oameni mancand seminte, cu fata in palme, obositi si dezgustati de ce li se intampla. Un fiasco absolut. De aceea nici nu s-a transmis de aproape pe Antena 3, Romania tv sau TVR1, sa nu se vada neinteresul oamenilor adusi cu arcanul fara sa priceapa nici ei ce cauta acolo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Paul Arva

    Plângea tata in telefon:
    - Trebuie să lupți, dragul tatei!
    - Toată lumea luptă într-un fel sau altul... Dacă nu ai ceva pentru care merită să mori, trăiești degeaba, așa m-ai învățat. În România se moare de oboseală, se moare din neglijență, se moare din nepăsare...nu mai știu mulți să moară pentru țară...

    Mulți au plecat din Romania și mulți vor mai pleca. Mă gândesc că străinătatea nu e neapărat acolo, ci mai degrabă aici. Spuneau unii, alții pe facebook că toate oile s-au dus la miting în București. Eu nu cred asta. Eu cred că alea 12 milioane de oi numărate de ministrul Daea au stat cumincioare și și-au văzut de treabă, au produs lână ca să ieșim bine cu producția de plăpumi. Doar broaștele au fost acolo. Broaște ei și broaște noi...Fierbem la un loc în același cazan și ne pândim unii pe alții cum ne înroșim. Nu vă lăsați păcăliți de alb... România e în roșu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Paul Arva

    L-am sunat pe tata care e în spital de ceva vreme și l-am întrebat:
    - Te uiți la televizor?
    Mi-a răspuns:
    - Nu avem televizor aici. Nu mă mai uit la televizor de o lună de zile... Am alte griji, mă gândesc la viața mea.
    Am oftat adânc:
    - Și eu mă gândesc la viața mea și a copilului meu... Păcat că nu te uiți la televizor acum, ai fi înțeles într-un târziu de ce te-am implorat ultima dată să nu votezi cu PSD... Îți amintești când te-au chemat la liceu și apoi la unitate pentru că îi spusesem unui coleg că ascultam la mine în cameră "Europa Liberă" la radioul nemțesc primit în dar de la bunicul meu? Îți amintești perioada care a urmat? Nici între noi nu mai vorbeam acasă, iar dacă vorbeam, o făceam în șoaptă... Am urât perioada aceea! Comuniști atunci, comuniști și astăzi. Au evoluat, tata, sunt aceiași, doar mai răi... nostalgici și răi. Tu încă ai o pensie, eu nu voi avea. Tu ai avut o țară pe care ai jurat să o aperi cu prețul vieții. Eu aproape că nu mai am țară...m-au făcut să mă simt abandonat aici, mă simt înstrăinat...

    RăspundețiȘtergere