03/01/2022

Tatăl meu era meşter de săbii

Alexandra Mihalcea 


(George Mihalcea, 13.03.1954 - 2.01.2020)

 

Tatăl meu era meşter de săbii

Mama mea preoteasă-ntr-un han

Fraţii mei amurgeau pe corăbii

Iar eu nu ştiu pe unde eram.

 

Tatăl meu a plecat într-o noapte

Nu vânduse nimic acel an

Mama mea a rămas mai departe

Preoteasă la veselul han.

 

Semănam pe atunci cu vioara

Unui biet lăutar şchiop şi slut

Beţi drumeţi întrebau cine-i tata

De-am ieşit aşa prost, aşa mut.

 

Atunci eu m-ascundeam într-o şură

Şi pe cinstea mea bine era

Când venea Miriam şi prin semne

Mă făcea să-nţeleg ce-şi dorea.

 

Numai noaptea mai ştie sa tacă

Şi să cânte precum Miriam

La-nceput de poveste cu lună,

Când veneam şi plecam şi veneam.

 

Astfel dar perindai anii tineri

Până când într-o zi m-am tot dus

Cu un ochi devorând răsăritul

Cu un altu-ndreptat spre apus.

 

Legănare de drum unde-i poarta?

Tot mergând am ajuns şi eu drum

Te mai văd Miriam unduindu-ţi

Boiu-nalt cu mireasmă de fum.

 

Sunt acum mare meşter de săbii

Preoteasă nevasta-ntr-un han

Fiii mei amurgesc pe corăbii

Şi nimic n-am vândut acest an.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu