15/08/2018

Un interviu lung

Asta s-a întâmplat la începutul anilor 1990, așa s-au clădit averile post-comuniste. Eu cred că ne-au și dus cumva pe linia aia; noi duceam o luptă ideologică, iar ei duceau o luptă economică, și noi nici măcar nu băgam de seamă ce se întâmplă. Când ne-am dat seama era târziu, majoritatea resurselor erau transferate...

Am părăsit politica când ar fi trebuit să o dezvolt, nu neapărat într-o carte, dar măcar într-un studiu amplu cu trimiteri, cu referințe la celelalte teorii ale elitelor. Pareto are dreptate în teoria lui cu elitele leilor care devin vulpi conservatoare, da, din păcate, cel mai adesea așa se întâmplă și în elitele politice, intelectuale și economice. Pareto are dreptate în teoria lui cu elitele leilor care devin vulpi conservatoare, da, din păcate, cel mai adesea așa se întâmplă și în elitele politice, intelectuale și economice.

Este un interviu lung, poate prea lung, dar nu l-am acordat unei publicații, ci Doamnei Miruna Fântânescu, pentru o teză de doctorat dedicată rolului intelectualilor publici în perioada de după 1989, desigur și cu rădăcini în perioada anterioară. Cred că DSa mi-a pus întrebări bune, care m-au stimulat, și cred că am reușit să spun cîte ceva…

Liviu Antonesei 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu