29/09/2017

DESPRE O FAPTĂ INCREDIBIL DE FRUMOASĂ ȘI...


Anul trecut Costin Borc, Vicepremier în guvernul Dacian Cioloș mi-a spus despre o donație pe care domnul Ion Balș, executorul testamentar al doamnei Sanda Cârciog Rizescu, ar vrea să o facă unui spital din București.
Mi-a spus că este vorba despre aproape jumătate de milion de euro. În nebunia acelor zile, m-am gândit că nu poate fi adevărat.
Am aflat mai târziu că doamna Sanda Cârciog Rizescu a fost stabilită în Marea Britanie peste 30 de ani. Alături de soțul dânsei a sprijinit România de-a lungul întregii vieți, susținând printre altele efortul din jurul Memorialului de la Sighet.
Când am înțeles că oferta era cât se poate de serioasă și că nu se găsea o cale de realizare, comunicarea cu spitalul ales fiind cel puțin dificilă, am căutat și am găsit la Spitalul Clinic Ion Cantacuzino o echipă de obstetricieni și neonatologi dedicată, cu un plan pe cât de necesar pe atât de bine pregătit... adică exact ce trebuia ca lucrurile să se întâmple.
Astăzi Spitalul Cantacuzino se bucură datorită acestei donații nu numai de renovarea unei săli de operații, ci și de echipamente vitale de ultimă generație dedicate nou născuților și urmăririi ecografice a pacienților, echipamente noi și necesare care au înlocuit dotările vechi de peste 10 ani care nu mai puteau fi nici reparate.
Împlinirea acestui gest miraculos se datorează doar tenacității domnului Ion Balș, care a avut dificila sarcină de executor testamentar și care și-a propus să depășească dificultățile deloc puține pe care le-a întâmpinat. Datorită efortului dânsului și al echipei de medici care a gândit și implementat proiectul, mii de gravide (peste 3000) au fost monitorizate cu aparatură de ultimă oră și zeci de copii care altfel s-ar fi prăpădit sunt acum acasă, sănătoși, alături de părinții lor!
Confuzia pe care o creează comunicatul ASSMB (care dă impresia că Primăria București a avut de asemenea o contribuție majoră la această investiție- lucru perfect neadevărat) nu face dreptate memoriei acestei femei generoase. (Vlad Voiculescu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu