21/04/2022

Tată, te-am văzut

"tată, te-am văzut în vis urma să mori și aveai gura plină cu bucăți de prescură mestecai și icneai rușinat de ciudata foame ce te-a întețit stăteai întins pe scândură cu mâinile date peste piept fără pic de împotrivire tot ce urma să vină parcă ar fi venit demult – mă duc să domnesc mă duc să fiu stăpân peste nesfârșita singurătate mă duc să ridic glasul acolo unde nimeni nu ascultă și nimeni nu se supune – respirai stânjenit cât puteai de rar dacă un fluture și-ar fi lipit aripa de buzele tale nici n-ar fi tremurat din felul în care îți încremenea fața când te opreai din respirat păreai atent la ceva în ureche îți stingeai amintirile auzul țâșnea alb ca săgeata și-n urma lui aerul înceta parcă așteptai doar un semn un țârâit de greiere din acea liniște ca de trecut – mă duc să cânt cum n-am cântat niciodată mă duc să fiu vesel acolo unde stau numai cei care plâng și jelesc – aveai ochii închiși se vedea cum unduie pe sub pleoape mișcați poate de o-ncercare ascunsă poate te-ai încrezut prea devreme în promisa odihnă a oaselor care încă nu a venit noaptea câtă se adunase sub pleoape nu-ți ajungea pentru drumul pe care trebuie să te pierzi e nevoie de mai multă, dar fața ta era proaspătă ca în tinerețe încât m-a prins mirarea cum poți să mori cu fața asta vie ca bujorul? – mă duc să închid gura și să tac cum niciodată n-am tăcut mă duc să-mi revărs glasul peste nisip până se va face liniște – când m-am apropiat să-ți duc la buze bucata mea de prescură nu m-ai certat mestecai și te grăbeai când mi se va termina din gură voi putea să-mi dau duhul, mi-ai zis aveai în buzunarul cămășii o batistă mototolită de la mama de va veni sudoarea de va veni sudoarea peste mine, aicea e ai spus, atingându-ți buzunarul cu palma stângă – mă duc din odihnă în odihnă mă duc din ușurare în eliberare mă duc din neliniștea de aici într-o neliniște mai mare" Vianu Mureșan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu