29/06/2019

Despre cumsecădenie și complezență

Avem oameni valoroşi, autentici, integri, care sunt centrifugaţi la periferia domeniilor lor, avem lichele şi secături beneficiare care le ocupă silitoare locul, însă avem şi-un foarte mare număr de naivi (unii mai apatici, alţii mai nărăvaşi) care, privind această reprezentaţie de distopie socială, în inerţia lor gregară, găsesc firească o asemenea dispunere axiologică/ierarhică -- ei cred că aceasta ar fi normalitatea. 
Pentru a nu diminua gravitatea lucrurilor, pentru a nu
 ascunde hibele societăţii în care trăim, pentru a nu pune umărul la împingerea răului în năvoadele derizoriului, eu sunt de părere că trebuie renunţat la complezenţa convivă, la discursul retractil, la cumsecădenia trecerii cu vederea. Lucrurile se cer a fi strigate pe nume. Retoricile neutrale sau diplomaţiile aluzive nu au capacitatea de a pune punctul pe i. Nu-i vremea delicateţilor conversive şi a coregrafiilor de salon, ci e timpul inciziei ferme, până la os.

2 comentarii:

  1. Schiop Cristian Da ... Da' mi-e teamă că reprezentăm o populație greu miscibilă-ntro cultură de compromis ...
    P.S. Minunat discurs. Mi-amintește de pașoptism.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dan Dănilă

    Unii cred că dacă tac le va merge bine, deviza “nu e treaba mea, nu mă bag” este cea mai păguboasă! Ba e treaba mea, nu poți trece cu ochelari de cal prin lume! Adevărul trebuie văzut și spus!

    RăspundețiȘtergere